"Prvý ročník sa konal v roku 2005, tento rok je to teda už 18 rokov existencie Zlatej mince na Slovensku," informoval
v piatok zakladateľ a organizátor súťaže Jiří Ščobák. Pripomenul, že do
súťaže sú nominované produkty všetkých relevantných finančných
subjektov. Všetky výsledky sú verejne publikované vrátane počtu bodov,
ktoré každý produkt získal.
O ocenených v aktuálnom ročníku rozhodlo 219 členov odbornej poroty, čo
bolo doteraz najviac v histórii súťaže. Členmi sú zástupcovia
sprostredkovateľských spoločností, vysokých škôl, profesijných
asociácií, fintechov, médií, finančných webov alebo odškodňovacích
spoločností. Viacerí z nich organizujú projekty finančnej gramotnosti,
alebo napísali o finančnej gramotnosti knihu.
Člen poroty pri hlasovaní označil produkty na 1., 2. a 3. mieste.
Vyberal podľa prospešnosti produktu pre klienta, dostupnosti,
efektívnosti, unikátnosti, prístupu k ľuďom a transparentnosti. Cieľom
bolo, aby bol výsledok čo najviac prakticky využiteľný pre bežného
človeka.
"Nikto nie je dokonalý, pokiaľ sa však veľké množstvo nezávislých
finančných expertov zhodne na konkrétnych produktoch, môžeme zodpovedne
povedať, že ocenené produkty sú naozaj dobré produkty. Možno nie
využiteľné pre úplne každého, určite však využiteľné pre veľkú časť
populácie," doplnil Ščobák.
Okrem Zlatej mince boli tento rok prvýkrát ocenené aj tri fintech
spoločnosti v rámci Top Slovak Fintech Awards 2023. Hlasovanie
samostatnej 35 člennej poroty v tejto oblasti organizovala Zlatá minca v
spolupráci s Fintech & Insurtech asociáciou Slovenska.